Nekem valamikor a Jupiter környékén jött el az a pillanat, hogy elakadtam a játékban. A kezdőknek szánt leírásokon végigrágtam magamat, s teljesítettem az ott szereplőket. A páncélom és a fegyvereim 30-as szintűek voltak, mindegyikben volt elég mod (ráadásul olyanok, amik számítanak is). S mégis egyre több olyan küldetés volt, amin nem tudtam végigmenni csak, ha valami nagyon magas szintű lényegében végighurcolt. Az egyedül végigjátszandó kalandoknál (quest) ez működött.
S itt az általam elérhető leírások nem adtak túl sok tanácsot. A modok alkalmazásáról szólók mind az írják le, hogy a végjátékhoz mi kell. Ezekhez általában ritka, közepes szinten nehezen megszerezhető modok kellenek. Vagy olyan fegyverekről szólnak, amelyek még a láthatáron sincsenek (sancti tigris) Továbbá a végtermékük olyan páncél, ami végtelenül hatékonyan tud együttműködni más páncélokkal, de lehet, hogy egyedül nem túl életképes.
Azok a konfigurációk a (slow/fast Nova, energiatöltő Trinity, halhatatlan Rhino, stb.) fontosak és mindenkinek célja kell legyen az elérésük. Így fogunk majd beilleni a végjátékba. De odáig el kell jutni. Ebben segít – remélem – ez a leírás.
Nekem három dolog segített:
Nekem három dolog segített:
- Kiválasztottam pár olyan fegyvert és páncélt, amit kedveltem és orokin katalizátorral és orokin reaktorral megdupláztam a mod kapacitásukat. Ez már önmagában segített az ellenségek legyőzésében. Én a Frost-ot választottam páncélnak. Nem biztos, hogy minden fegyverválasztásom optimális volt, de a Fragort mindenkinek ajánlani tudom.
- Szereztem companiont. Ez lehet egy kubrow vagy egy őrszem. Újabb fegyver az oldalunkon.
- Nagyon sokat nézegettem a sebzés 2.0-ról szóló lapot. Az angolt érdemes nézni. A megfelelő fegyver és elementális sebzés kombinációval lényegesen magasabb sebzést érhetünk el, s így az erősebb ellenfelek is legyőzhetőek. Egyszerűen nem mindegy, hogy kétszer-háromszor annyit sebzünk rajtuk, vagy sem. S ez a kulcsa a magasabb szintű ellenfelek legyőzésének. Én külön "öltözeteket" (loadout) tartok minden nép ellen, amiben a megfelelően konfigurált fegyverek vannak az adott ellenség ellen.
Sebzés 2.0
A sebzés lehet vágó, szúró vagy ütő (vagy ezek kombinációja). A vágófegyverek a hús/test ellen jók, az ütőfegyverek a pajzs ellen, míg a szúrók a páncél ellen. Az elementális sebzés fagy, elektromosság, tűz és méreg lehet. A fagy jó a pajzs ellen, a tűz a hús ellen (infested és grineer), a méreg a corpusok teste ellen, míg az elektromosság önmagában csak egyes ritka ellenségtípus ellen hatásos. Az elementális sebzések kombinálhatóak, s így újabb, még hatásosabb sebzéstípusok jöhetnek létre.
Mágnesesség (fagy + elektromosság): Pajzs elleni elsődleges sebzés, s így corpus ellen ideális.
Robbanás (hős + fagy): Ancientek és grineer gépek ellen jó. Tehát nem túl gyakran alkalmazható, igaz az infested ancient-ek legyilkolása fontos.
Korrózió (méreg + elektromosság): Páncél ellen jó, tehát grineerek ellen ez az elsődleges választás. Ezen kívül a bursa-k és az ancientek ellen sem árt.
Gáz (tűz + méreg): Infested ellen jó.Robbanás (hős + fagy): Ancientek és grineer gépek ellen jó. Tehát nem túl gyakran alkalmazható, igaz az infested ancient-ek legyilkolása fontos.
Sugárzás (tűz + elektromosság): Elit grineer ellenfelek ellen hatásos.
Vírus (fagy + méreg): Corpus és grineer test ellen jó, de infested test ellen nem.
Vírus (fagy + méreg): Corpus és grineer test ellen jó, de infested test ellen nem.
Bár egy fegyveren alapvetően 1 elementális hatás érvényesül (elvileg 2 is felfér, de lehet, hogy akkor más szempontból lesz kevéssé optimális a fegyver), de nem kell minden fegyvernek ugyan arra specializálódnia. Corpus ellen pl. a mágnesesség nyerő, de nem árt egy fegyver korrózióval a bursák páncélja ellen. Vagy esetleg vírus a corpus katonák teste ellen. Tehát a fegyverarzenálod készüljön fel minél többfajta ellenfél ellen. Különösen fontos ez Void küldetéseknél, ahol mindenféle ellenféllel találkozhatsz, s ami jó az egyik ellen, az nem jó a másik ellen.
Grineer: Páncéljuk van, s azt kell semlegesíteni. Erre a legjobb a korrozív szúrófegyver. A vágófegyverek bár test ellen jók, de kimondottan hatástalanok páncél ellen. Szóval felejtősek. Ha csak egy elementális hatást tudunk berakni, akkor az legyen méreg (+25% páncél ellen) vagy tűz (+25% test ellen). Természetesen a korrozív sebzés elérése az igazán fontos. Esetleg sugárzásos fegyverünk még lehet az elit grineer ellenségek ellen.
Infested: A húst a tűz és a gáz sebzi jól. Majdnem minden más felejtős. Korrozív jól jöhet egyes erősebb infested ellenségek ellen.
Corpus: A corpusok fő jellemzője a pajzs. Az alatt kevés "hússal" rendelkeznek. A húshoz vágófegyver kell, a pajzs ellen viszont ütő. Alapvetően egy nagy ütőfegyver nem árt. Fagy és megnesesség elementális sebzés hatékony ellenük. A bursak miatt nem árt egy olyan fegyver, ami tud korróziós sebzést okozni.
Modok
A modok használatával kapcsolatban fontos megjegyzeni, hogy a tualjdonságokat valamilyen százalékkal növelik/csökkentik. Hatásuk így jelentősen függ az adott tulajdonság alapértékétől. Nem mindegy, hogy mit növel 10%-al egy mod. Mondjuk egy 5%-os eseményt 5,5%-ra emel, de egy 20%-osat 22%-ra. Tehát minden fegyvernél / warframe tulajdonságnál / társnál azt érdemes növelni, amiben eleve jó. Ne próbáljuk meg ellensúlyozni a rossz tulajdonságokat (mondjuk az alcsony ütősebzést), hanem domborítsuk ki az erősségeiket. Ez talán a támadási gyakoriság / lövésráta esetén nem mindig igaz, érdemes lehet egy lassú fegyvert gyorsítani.Sebzéstípusból azt növeljük, ami a legmagasabb. Ha nincs ilyen (mert mondjuk csak valamilyen elementáris sebzése van a fegyvernek), akkor ilyen modot ne rakjunk a fegyverbe.
Kritikus sebzés valószínűségét olyan fegyverben érdemes növelni, aminek legalább 15% az alap kritikus sebzés valószínűsége. E nélkül a sok növelés is alig-alig növeli a valószínűséget. Ugyan ez igaz a státuszgyakoriságra is.
Kritikus sebzést akkor növeljük, ha a valószínűség már magas.
C = Common, gyakori
U = Uncommon, szokatlan
R = Rare, ritka
Cr = Corrupted, Orokin Vaultból szerezhető. Mindig van negatív hatása is. Negatív hatását nem tüntettem fel
Nm = Nightmare, nightmare küldetésekből szerezhető, mindig két pozitív hatása van
* A hatás speciális körülmény esetén érvényesül
Nm = Nightmare, nightmare küldetésekből szerezhető, mindig két pozitív hatása van
* A hatás speciális körülmény esetén érvényesül
A listában nem szerepelnek a PvP modok, a fegyverspecifikus modok, a Shadow akolitusok által dobott modok, illetve egy adag speciális hatású mod.
Vegyük észre, hogy gyakori és szokatlan modokkal növelhetőek a sebzések és sebzésfajták. Tehát viszonylag korán tudunk megfelelő sebzést kialakítani az egyes ellenségtípusok ellen.
Érdekesség, hogy közelharci fegyveren az elektromosság-, puskán a tűz-, sörétes puskán és pisztolyon a fagysebzés növelhető a legjobban. Egyik sem árt és használható a gáz/korrózió/mágnesesség hármasban, amelyek a legáltalánosabban használható sebzéstípusok a három frakció ellen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése